Idag 1 match

Valdemar Ahlroth matchas i Nykvarns IBF!

4 december 2020 17:19

Tack vare samarbetsavtalet mellan klubbarna kommer Valdemar Ahlroth att spela med Nykvarns IBF i Allsvenskan Södra mot Karlstad IBF imorgon, lördag.

Spel med Nykvarn imorgon, berätta.
− Yes! En liten spontanare, i och med vårt uppehåll fanns det en lucka, roligare att springa på planen än i skogen, konstaterar han med ett skratt.

Kul att kunna ställa upp för din moderklubb i och med samarbetsavtalet?
− Ja! Samarbetsavtalet kommer vara nyttigt även i framtiden, men verkligen superkul att det dök upp en möjlighet för mig att hjälpa Nykvarn så gott jag kan.

Vad förväntar du dig för match?
− Karlstad är ju ett förväntat topplag, likt vår serie, och egentligen även i alla andra sporter, har det sett lite konstigt ut när publik saknas, men det ska bli en rolig match mot ett av seriens tuffaste lag.

Sen väntar ju Kalmarsund i SSL om en vecka, vad tror du det blir för match?
− Yes, ännu en toppmatch, jag tycker det först och främst passar mig bättre att behålla matchformen och inte vila för länge, många andra i laget kommer nog passa på och njuta av ledigheten och komma laddade. Men Kalmarsund har gått överraskande bra och imponerat, de har dock inte spelat mot seriens bästa lag ännu, ska bli kul att se hur dom hanterar det, avslutar Valdemar Ahlroth.

Valdemar Ahlroth kommer vara tillgänglig för spel med Storvreta IBK i SSL mot FBC Kalmarsund hemma i IFU Arena 12 december.