Filip Eriksson ”Då vet vi att de är giftiga”

24 februari 2023 08:40

Filip Eriksson ger oss förutsättningarna inför söndagens hemmamatch i världens bästa innebandyliga, SSL, mot FC Helsingborg.

Söndagens match drar igång 17:00 i IFU Arena, säkra dina biljetter här!

Match mot Helsingborg väntar, tankar?
− Rolig match, blir att mäta sig mot ännu ett slutspelslag. Alla matcher som är kvar är mot slutspelslag så viktigt att visa att vi är ett bättre lag men även vinna för att behålla förstaplatsen.

Vad tror du det blir för matchbild?
− Jag tror det blir en matchbild där vi dikterar villkoren och där Helsingborg försöker ligga lågt och satsa på kontringar, konstaterar Filip Eriksson.

Du nämnde förstaplatsen i SSL, är ni bäst i ligan just nu?
− Ja, det skulle jag väl ändå säga, det känns som att våran form är på uppåtgående och det visar väl även resultaten.

Men dags att börja växla upp ytterligare inför stundande slutspel?
− Ja precis, vi är inne i en period med rätt mycket fysträning och där man kanske känner sig lite segare än vanligt vilket är helt enligt plan. Snart släpper vi på det för att få en formtopp till slutspelet men det känns som att laget verkligen är fokuserade och sjukt taggade på det som komma skall. Det finns några växlar till.

Vad blir annars avgörande på söndag?
− Avgörande tror jag blir att vi gör rätt grejer, stenhårt jobb över hela planen samt att vi inte bjuder Helsingborg på något för då vet vi att de är giftiga, avslutar han.

Söndagens match drar igång 17:00 i IFU Arena, säkra dina biljetter här!

Det serveras tacobuffé IFU-style på Terrassen och till just denna match bokas det plats via IFU Arenas hemsida här. Senast 24h innan matchen!