Agnes Aronsson ”Läge som man bara drömt om”

10 april 2019 12:59
Dam

På lördag gäller det, Storvreta är en match från allsvenskan! Agnes Aronsson är positiv efter första matchen mot Arboga och berättar om det där lilla extra som man får från publikstödet när hon blickar mot helgen.

Vad tar ni med er från första matchen mot Arboga?
− Vi tar med oss att vi gör mycket mål framåt vilket är kul, att vi går in med hundra procent i första period och avgör redan där och kan spela mer avslappnat. Sedan att vi även, när vi gör en dålig andra period, kan växla upp och avsluta matchen på ett bra sätt. Vi tar med även oss det stabila försvarsspelet samt ett väldigt bra boxplay. Men framförallt att vi har satt oss i en bra sits inför helgens avslutning, ett läge som man bara drömt om.

Kan det bli lika målrikt på lördag?
− Det hoppas och tror jag absolut, det gäller att vi följer gameplanen och inte slappna av samt att vi tror på oss själva och gör jobbet fullt ut. Samtidigt har dem inget att förlora och kommer såklart gå för det, vilket jag tror kommer straffa dem om vi är på hugget, berättar Agnes Aronsson.

En match ifrån allsvenskan, hur känns det?
− Såklart väldigt kul och inspirerande men samtidigt sextio minuters hårt jobb kvar och det är efter det allt avgörs. All tid och allt slit vi lagt ner sedan vi drog igång maj ska förhoppningsvis löna sig.

Vad talar för att ni tar hem det här?
− Vi har skapat oss själva ett bra utgångsläge och att vi har ett spel som vi tror på samt att vi vet att vi är otroligt starka hemma. Sen vet vi vad som krävs av oss alla som individer för att ta hem det här.

Ryktas om publikfest, hur är det att spela inför fullsatt hall?
− Fantastiskt, att ha stödet på läktaren gör det där lilla extra framförallt när matchen gäller så pass mycket. Så det är otroligt viktigt och vi uppskattar publiken och är glada att vi har dem på resan, fortsätter hon.

Vad tror du avgör på lördag?
− Det kommer krävas en väldigt stark laginsats på lördag då vi kommer att möta ett väldigt desperat Arboga som inte har något att förlora. Så det kommer krävas att vi är med från start och göra det väldigt jobbigt och svårt för dem så att de inte känner att de har något övertag. Vi har som sagt ett spel vi tror väldigt mycket på och kommer fokusera på. Jag tror även att det är upp till oss hur vi vill att de ska avgöras på lördag, gäller som sagt att vi har fullt fokus direkt och höjer tempot från start. Men även att vi håller oss lugna och fokuserade på uppgiften och samtidigt inte att sväva bort med andra tankar. Det vi som ska ta tag i det, det är vi som ska styra matchen.

Lördag 15:00 drar andra matchen mot Arboga igång i Storvreta IBK Sporthall. Vinst, oavgjort eller förlust med 8 mål eller färre och Storvreta är klara för allsvenskan! Inträde 50:-, kom i god tid, det kommer bli fullt!