06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Filip Stenmark ”Äntligen tillbaka i god form”

22 april 2021 09:00

Filip Stenmark missade slutet av semifinalserien men är nu tillbaka och uppdaterar oss kring läget och blickar mot den kommande SM-finalen.

Du saknades några matcher i slutet av semifinalserien, hur är läget?
− Nu är jag äntligen tillbaka i god form. Jag blev sjuk och var sängliggande i några dagar, utan Corona ska sägas. Det måste ha varit något slags rekord i dålig tajming men grabbarna löste det ju bra.

Vad tyckte du om semifinalerna från läktarhåll?
− Ju längre matchserien gick desto mer säker blev jag på vinst. Mullsjö pratade om vår ålder och fysiska status men jag tycker att vi var i uppenbart bättre form både fysiskt och psykiskt i slutet på matcherna.

Hur skönt är det att vara klar för ny final?
− Det var såklart skönt men det är fortfarande bara ett delmål och ingenting att fira.

Vad blir viktigt att tänka på under förberedelserna?
− Eftersom det blir lite längre vila än tänkt så behöver vi hålla uppe matchformen på träning. Vi har ju bra koll på både Falun och Kalmarsund så oavsett vilka det blir vet vi vad som ska göras.

Om du får välja motstånd vilka och varför?
− Helt och hållet irrelevant. Ge oss en motståndare bara så ska vi göra en riktigt bra final och ta hem guldet till Uppsala, avslutar Filip Stenmark.

SM-finalen går av stapeln söndag 2 maj och kommer gå att se gratis på SportExpressen Play, läs mer här.