Ella Johansson klar för Storvreta IBK!

31 maj 2021 08:00
Dam

Vi är mycket glada att kunna avslöja att SSL-rutinerade Ella Johansson ansluter till Storvreta IBK från GS 86 AIF.

− Här får vi in en spelartyp som vi saknar i vår trupp en rightfattad forward med ett bra skott. Ella kommer avgöra matcher åt oss. Kul Ella att du valt Storvreta IBK för din fortsatta karriär. Välkommen till Uppsala och Vreta, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Senaste säsongen har hon tillhört GS 86 AIF i division 1, utanför Karlstad men Ella Johansson har även rutin ifrån spel i SSL med Skoghalls IBK. Men nu är det dags för flytt till Uppsala för spel med Storvreta IBK i Allsvenskan och studier.

− Storvreta är en proffsig klubb som redan förra säsongen visade att de har något spännande på gång och jag tror att kommande säsong kan ge mig både utveckling och utmaning. Ett tydligt mål och en resa jag vill vara en del av, berättar Ella Johansson och fortsätter.

− Först och främst ska det bli grymt kul att få spela innebandy igen! Vidare hoppas jag på en säsong med roliga och avgörande matcher där jag kan få bidra med det jag kan. Jag vill lära känna alla i laget och utvecklas som både spelare och person.