06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Rasmus Andersson ”Undvika spelvändningar”

4 oktober 2022 10:55

Rasmus Andersson sammanfattar säsongsstarten och blickar mot kvällens match mot Teknologerna i Svenska Cupen.

Förkyld hela förra veckan så sparsamt med speltid mot Dalen men hur kändes det?
− Tycker det var överlag en stabil match från vår sida där vi gör det bra med att hålla dem utanför oss samt att vi lyckas straffa dem en del i deras höga press. En bra bortamatch från vår sida.

Hur var det att vara bortalag i Umeå Energi Arena?
− Inget jag reflekterade över under matchens gång men det är en arena som jag gillar. Har varit min hemmaarena senaste sju åren och det är alltid kul att spela där, fortsätter han.

Vad tycker du om eran säsongsstart?
− Överlag en okej start från vår sida. Förut Växjö matchen där vi inte kommer upp i nivå tycker jag att vi har fått bra svar speciellt i försvarsspelet där vi endast har släppt in 13 mål på fyra fajter vilket skapar oss bra förutsättningar för att vinna matcher.

Nu väntar cupmatch mot Teknologerna, vad tror du det blir för match och vad blir viktigt under matchen?
− Tror det blir en match där vi får vara spelförande och de backar hem och vill kontra. Så det gäller för oss att vara disciplinerade i anfallsspelet och behålla bra balans för att undvika spelvändningar emot oss, avslutar Rasmus Andersson.