Oscar Lundin ”En mycket sevärd fight”

25 oktober 2020 08:15

Du ser dagens match mot Pixbo Wallenstam gratis på SportExpressen Play. Huvudtränare Oscar Lundin ger oss förutsättningen inför vad ser ut att bli en riktigt underhållande match.

Hur känns formen för laget efter landslagsuppehållet?
− Formen har känts helt okej. Men de här spelarna mår bra av matcher. De tränar alltid bra - men nu behöver de få slåss om poäng igen.

Vilka bitar har ni fokuserat på inför matchen mot Pixbo?
− Vi har arbetat vidare med våra grunder och vår struktur. Sedan har vi självklart tagit ett par detaljer som vi tror kan ge oss framgång mot just Pixbo. De är ett roligt lag att förbereda sig mot på det sättet att de har en tydlig idé och struktur, fortsätter Oscar Lundin.

Vad ska vi förvänta oss för matchbild?
− Bollinnehavet förväntar jag mig blir allt större för Storvreta IBK under matchens gång. Jag tror det kan bli en mycket sevärd fight då bägge lagen verkligen vill ha bollen.

Vilka spelare tror du kommer kliva fram?
− Oj, många ser sugna ut. Kanske är det dags för Rasmus Sundstedt att verkligen sätta sin prägel på matchen.

Vad tror du krävs för tre poäng?
− Som alltid, att vi är kompakta i samtliga skeenden. Och att vi tävlar där ute, skapar kampmoment. Spelar vi bara innebandy på deras villkor är de skickliga och vassa.

Man kan se matchen gratis på SportExpressen Play, vilket underhållningsvärde tror du det blir på matchen?
− Där skall man kunna ha höga förväntningar. Många skickliga spelare och två lag med tydliga idéer, avslutar han.

Matchen drar igång 16:00 i IFU Arena, utan publik, och du ser den live på SportExpressen Play här.

Tills vidare kommer vi inte kunna ha åskådare på våra matcher vilket gör en tuff ekonomisk situation ännu tuffare. Vill du hjälpa oss så kan du slå till på en eller flera soffbiljetter till valfri summa eller enligt nedan förslag:

• Sittplats 50:-
  • Sittplats och en fiktiv korv med bröd och kaffe 75:-

Ni köper soffbiljett genom att Swisha till 123 350 0014, varje krona räknas i dessa tuffa tider.

Notera att soffbiljett inte ger inträdde till match eller tillgång till korv m.m..