Tobias Gustafsson stannar i Storvreta IBK!

20 mars 2023 09:29

Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Tobias Gustafsson valt att skriva på för ytterligare två säsonger med Storvreta IBK.

− Vi är såklart jätteglada att Tobias Gustafsson valt att förlänga med oss, det är viktigt att vi, i generationsväxlingen som snart är avslutad, får med vår kapten framöver. Tobbe betyder väldigt mycket för laget, det är en spelare för de unga att ta rygg på, han står för så mycket bra saker som vi vill att de skall ta efter både på och utanför planen. Skönt också att kunna ge våra hemmasupportrar detta besked under brinnande slutspel. Tack för förtroendet Tobbe! Konstaterar vice ordförande Henrik Ededahl.

Det finns nog ingen som tvekar på att Tobias Gustafsson är viktig för Storvreta IBK.

− Tobbe är lagets ryggrad både på plan och som ledare. Jag är oerhörd glad att han leder vårt lag även nästa år och hoppas att det blir många fler, berättar tränare Mika Kohonen.

Att Tobias Gustafsson var en bra back var det ingen som tvivlade på när han kom till Storvreta IBK inför säsongen 17/18 men han har bara blivit bättre och bättre. Och nu kan ingen tvivla på att han är bland de bästa i världen. Storvreta IBK har trivts med Tobias Gustafsson och han trivs i Storvreta IBK.

− Först och främst så trivs jag väldigt bra både i laget och här i staden och sådant är viktigt för mig. Jag gillar även var Storvreta IBK är på väg, vi har gjorts några riktigt smarta och bra nyförvärv senaste tiden som bara kommer göra oss bättre. Det här är en resa jag vill fortsätta vara en del av! Avslöjar Tobias Gustafsson.

Från minnesvärda mål i SM-finaler och VM-finaler till vunna närkamper i IFU Arena så är detta en spelare som gör varje match mer sevärd.

Även om han kommit långt i sin utveckling så har den knappast avstannat och som del av framtiden ser han flera guldmedaljer och stora steg i sin utveckling.

− Lagmässigt förväntar jag mig så klart nya guldmedaljer och personligen vill jag utveckla delar i mitt spel och bli ännu bättre!

Kontraktet kommer att kritas på inför den tredje kvartsfinalen i IFU Arena nu på tisdag 21 mars 18:30 och förväntningarna är höga inför påskriften.

− Det kommer såklart vara häftigt, publiken är det som gör den här sporten speciell och att få äran att uppmärksammas framför dem gör allt än mer speciellt! Avslutar Tobias Gustafsson.

Säkra dina platser till tisdagens kvartsfinal 3 här och var med och hylla våran lagkapten!