Victor Andersson ”Rolig match på onsdag”

25 november 2019 06:59

Victor Andersson ger oss en analys av segern mot Warberg och blickar mot onsdagens hemmamatch mot Jönköping som kan bli en riktig utmaning.

Hur upplevde du matchen mot Warberg?
− Jag tycker att vi städade bort de defensiva omställningarna som vi pratade om efter matchen mot Höllviken, där vi släppte till mycket kontringar på oss. Det är bättre med tredjegubben och vi ligger bättre, där är får vi ge oss själva godkänt. Sen så tycker jag att vi har lite mer att önska i spelet med boll. Det offensiva anfallsspelet är stundtals helt okay men annars tycker det är lite naivt. Vi försöker ganska mycket chanspassningar. Jag tycker vi kan ställa högre krav på oss själva där.

Men det känns som om ni pressar över hela banan? Det måste vara en riktigt rolig innebandy både se och spela.
− Vi snackade om att vi ville hitta lite mera brytpunkt i vår egen zon. Så vi började inte med att gå så jäkla hårt på dem och då upplevdes det som vi inte hade några fötter alls och stod stilla. I andra och tredje perioden snackade vi mer om att vi skulle släppa lös de här hästarna vi har. Så de fick galoppera och då blir det mycket lättare, vi kommer igång i fötterna. Vi skapade halvlägen och får chansen att ta bollen enkelt till mål. Men jag tycker ändå att vi kan stämpla in ännu bättre än vi gjorde, säger Victor Andersson.

Onsdag match igen, vad tar ni med er?
− Det vi ska ta med oss är disciplinen i anfallsspelet så att vi inte släpper till massa defensiva omställningar på oss. Sen var Klintsten tillbaka i målet, han gör det bra och hade några fina räddningar. Annars så tycker jag att vi är många som faktiskt kan spela bättre innebandy så skönt att vi får chansen att höja oss ännu mera till på onsdag.

Jönköping på onsdag blir något att bita i, de verkar på gång?
− Vi hade lite strul borta mot Jönköping`. Jag tyckte de gjorde det bra så det blir en rolig match på onsdag, vi ska göra det bättre än vad vi gjorde det borta. Hoppas det kommer mycket folk som vill heja fram oss och bidra till en seger, säger Victor Andersson.

Redan på onsdag är det alltså match mot Jönköping i IFU Arena med start 19:00. Säkra biljetter till hela familjen här!