På Innebandymagazinet går det bland annat att läsa:
Adam Troy jobbar 75 % som content producer hos storklubben Storvreta, där han producerar material i klubbarnas kanaler: Hemsida, Facebook, Twitter, Instagram och Youtube.
När Innebandymagazinet betygsatte SSL-klubbarnas arbete på sociala medier var Storvreta den enda klubben som fick maximala 5 av 5 i betyg, med motiveringen:
Toppklass! Här finns det inget som helst att klaga på. Man använder samtliga fyra medier och gör det med den äran. Hemsidan är flitigt uppdaterad med varierade ämnen, det ges en bra inblick i laget med återkommande intervjuer. På sociala medier delar man det mesta som skrivs om laget på andra nyhetssajter, vilket gör det lätt för fansen att hålla koll på vad som händer. Ett föredöme i svensk innebandy som fler borde ta efter!
När Adam Troy får höra beskedet, och att det är enda klubben som fick maxbetyg, blir han glad.
− Det är jättekul att få ett sådant erkännande. Sen är det synd att det inte är fler som uppe och tampas, men det känns som det är fler och fler som närmar sig i alla fall, säger han till Innebandymagazinet.
Vad tycker du själv om ditt och klubben arbete på hemsidan och andra sociala medier?
− Det är väldigt bra! Sen finns det alltid saker som kan utvecklas, inte minst i sociala medier-världen, för där händer det saker hela tiden. Det är bara gasa på.
Vilka saker vill ni utveckla? Är det att ni vill använda fler kanaler eller förbättra de ni redan har?
− Att utveckla materialet som kommer ut i kanalerna. Sen finns det fler kanaler man skulle kunna vara aktiv i.