Dags för en uppdatering!

Publicerad: 2024-06-18
Förening
Innan sommaren kommer vi, flera andra SSL-klubbar och SSL själva att uppdatera till Sportalitys generation 2.

Sen några år tillbaka så använder SSL och en majoritet av SSL-klubbarna Sportalitys Platform för hemsida och mer. Nu är det dags att ta klivet upp till andra generationen av deras plattform.

Redan imorgon, onsdag 19 juni, kommer vi byta upp oss.

Det mesta kommer ni känna igen men det kan saknas viss information och vi ber om tålamod med allt kommer i ordning.

Sportlity berättar att de största förändringarna finns "under huven" på det tekniska planet, för att göra systemet effektivare på olika sätt. För besökarna blir det ingen stor skillnad till en början innehållsmässigt.

Tekniskt blir hemsidan snabbare och mer anpassad för olika enheter. För klubben blir administrationen lättare i vardagen.

Andra stora svenska ligor som använder den nya generationen är exempelvis SHL, SDHL, HockeyAllsvenskan, Damallsvenskan i fotboll, SBL Herr och SBL Dam i basket. Även EHL i Norge (ishockey) byter just nu till den nya generationen av Sportality Platform.

Adam Troy
Huvudpartner