06 Jan 1 match

Mullsjö och Dalen toppar tabellen

25 oktober 2021 14:15
Resumé

Mullsjö och Dalen har börjat säsongen inspirerande. Lagen har tagit 12 av 15 möjliga poäng i säsongsupptakten och finns i topp. Tätt därbakom, är Dalens lokala konkurrent, Thorengruppen på en tredje plats.

Se highlights från samtliga matcher i SSL Play!

Målglada tillställningar när Helsingborg och Storvreta segrade

Landslagsuppehållet är över. SSL är återstartat. Det var en ny omgång under den föregående veckan där det blev målglada tillställningar. Vad sägs inte om Helsingborg - Sirius, 12-3 och Storvreta - Jönköping, 10-4. I Helsingborgs seger match gjorde kuggen Jonathan Nilsson tre mål. För Storvreta klev talangen Filip Eriksson fram med lika många kassar.

Vi kan notera att Dalen förlorade mötet med Mullsjö. Mullsjö har startat säsongen inspirerande och Umeålaget förlorade för första gången den här säsongen. Kollektivet klev fram för Mullsjö. Ett Mullsjö som nu toppar tabellen före Dalen. Efter den duon, finns ett annat Umeålag i form av Thorengruppen. Thorengruppen har inlett säsongen starkt och besegrade Växjö på hemmaplan med 9-7, när Axel Hjälm gjorde fyra mål.

I övrigt var det ett Kalmarsund med en seger mot Pixbo på bortaplan, där Kalmarsundsspelaren Jesper Lindström gjorde ett hattrick. I nykomlingsmötet mellan Djurgården och Hagunda var det gästerna från Uppsala med segern. Hagunda vann bataljen med 7-4 och Mattias Jansson noterades från två mål.

Vidare i Östergötland var det Linköping i en het duell med Falun. Östgötarna vann den matchen med 5-4 och dalalaget förlorade för andra gången den här säsongen. I en match där hemmalaget hade fem olika målskyttar.

Säsongens andra seger för Kalmarsund

Veckans utropstecken

Målrikt var det även den föregående veckan. Totalt 87 m¨ål mäktades med efter landslagsuppehållet.

• Hagunda drog det längsta strået i nykomlingsmötet med Djurgården.
  • Mullsjö vann toppfajten mot Dalen. Mullsjö blev första lag att besegra Umeålaget den här säsongen.
  • Kalmarsund har fått upp ångan. Pixbo besegrades på bortaplan med 7-5.
  • Thorengruppen har inlett säsongen imponerande. På hemmaplan kom en ny seger och Axel Hjälm gjorde fyra mål.
  • Målkavalkad för Helsingborg i 12-3-vinsten mot Sirius. Jonathan Nilsson noterades för hattrick.

Resultat

Mullsjö - Dalen 7-3
Mål, Mullsjö: Kim Ganevik, Sebastian Palmqvist, Pelle Tarenius, Alfred Sandström, Jesper Sankell, Daniel Gidske, Leo Olsson.
Mål, Dalen: Rasmus Andersson, Ketil Kronberg, Anton Åkerlund.

Djurgården - Hagunda 4-7
Mål, Djurgården: Patrik Kareliusson, Fredrik Bergman, Alexander Dahlberg, Simon Lundin.
Mål, Hagunda: Mattias Jansson 2, Felix Abrahamsson 2, Isak Bengtsson, Carl Wadsten, Adam Nilbrink.

Pixbo - Kalmarsund 5-7
Mål, Pixbo: Felix Lanver 2, Linus Nestorsson, Fabian Lindbäck, Gustav Andersson.
Mål, Kalmarsund: Jesper Lindström 3, Albin Hedstål, Kevin Haglund, Tim Nyander.

Linköping - Falun 5-4
Mål, Linköping: Oskar Seth, Simon Palmén, Martin Karlsson, Olle Abrahamsson, Oskar Hovlund.
Mål, Falun: Alexander Galante Carlström 2, Johan Samuelsson, Victor Wettergren.

Helsingborg - Sirius 12-3
Mål, Helsingborg: Jonathan Nilsson 3, Christoffer Andersson 2, Linus Bergström 2, Max Wahlgren 2, Daniel Johnsson, Fredi Petersson, Mattias Andersson.
Mål, Sirius: Claudio Mutter, Emil Eriksson, Fredrik Eldholm.

Storvreta - Jönköping 10-4
Mål, Storvreta: Filip Eriksson 3, Albin Sjögren 2, Tobias Gustafsson 2, Niklas Winroth, Liam Åström, Carl Kostov Bredberg.
Mål, Jönköping: Hannes Nyström, Emil Jacobsson, Oliver Lindén, Anton Ekstrand.

Thorengruppen - Växjö 9-7
Mål, Thorengruppen: Axel Hjälm 4, Jonas Grahn 2, Daniel Hernandez, Jonas Landström, Matteus Gavatin.
Mål, Växjö: Victor Hansson 2, Marcus Ekengren 2, Ludwig Persson, Tommy Bolin, Ludvig Öberg.

Nästa omgång i SSL Herr inleds lördagen den 30 oktober.

SSL Dam

Läs mer om den gångna veckan i SSL Dam här.