03 Mar 2 matcher
Borta
Storvreta
STO

Storvreta övertidsvann – och säkrade seriesegern

10 mars 2021 20:55
SSL Herr

Med två mål i slutminuterna tog Kalmarsund toppmötet mot Storvreta till förlängning, men väl där klev Liam Åström fram. Med sitt andra mål för kvällen sköt han extrapoängen till gästerna. Storvreta har därmed säkrat seriesegern.

Se highlights från alla matcher på SSL Play!

FBC Kalmarsund - Storvreta IBK 5-6 OT (1-2, 2-1, 2-2, 0-1)

Mål Kalmarsund: Marcus Johansson 2, Jesper Lindström, Kim Nilsson, Simon Nilsson.

Mål Storvreta: Liam Åström 2, Fredrik Lindholm, Henrik Stenberg, Filip Eriksson, Rasmus Sundstedt.

Rubrikerna

– Med tre raka mål gick Storvreta upp i en 5-3-ledningen en bit in i den tredje perioden. Tiden gick, men när klockan stod på 18:37 reducerade Kalmarsund och 42 sekunder senare kom också kvitteringen. Det var dock Storvreta som knep extrapoängen tack vare Liam Åströms mål på övertid.

– Tack vare segern säkrade Storvreta seriesegern. Kalmarsund kommer att sluta tvåa i grundserien.

– Storvreta tog sjunde raka segern. Däremot bröts Kalmarsunds vinstsvit på fyra raka matcher.

– Liam Åström gjorde inte bara det matchavgörande målet. Han var också poängbäst i Storvreta med fyra poäng (2+2), vilket betyder att han har gjort poäng i fem raka matcher. Noterbart är att han har gjort tio poäng på de sju senaste matcherna. På säsongens 18 första matcher gjorde 19-åringen två poäng.

– Kalmarsunds Marcus Johansson är stekhet för tillfället. Han var direkt inblandad i fyra (2+2) av lagets mål och därmed har han gjort hela sju poäng på de två senaste matcherna.