Hemma

Sekunddrama – målshow av Stefansson

10 februari 2021 21:29
SSL Herr

Pelle Tarenius och Andreas Stefansson – där har ni kvällens stora matchvinnare. Mullsjös Pelle Tarenius avgjorde matchen mot Storvreta med sju sekunder kvar av tredje perioden medan Pixbos Andreas Stefansson gjorde hela fem mål 10-2-segern mot Höllviken.

Se highlights från alla matcher på SSL Play!

Höllvikens IBF - Pixbo Wallenstam IBK 2 - 10 (0 - 5, 0 - 4, 2 - 1)

Mål Höllviken: Daniel Ring, Julian Nihlén.

Mål Pixbo: Andreas Stefansson 5, Oskar Weissbach 2, Fabian Lindbäck, Jens Milesson, Martin Östholm.

Rubrikerna

– Två lag som ville bryta en förlustsvit möttes i kväll. Höllviken har inte vunnit sedan den 20 december. Inför matchen mot Pixbo hade de sex raka förluster, men nu är den sviten uppe i sju nederlag. Pixbo hade fyra förluster i följd, men nu fick de fira en seger igen.

– Det här var Andreas Stefansson-show direkt från start. När det var spelat 12.29 hade han gjort hattrick och innan första perioden var slut hade han även satt sitt fjärde mål. Pixbos urladdning fortsatte i mellanakten och när två perioder var spelade stod det 9-0 till gästerna. Höllviken fick sedan in två tröstmål i den tredje perioden.

– Andreas Stefansson hade gjort tre hattrick den här säsongen, men nu blev det alltså fem mål från hans klubba, vilket gör att han är uppe på 30 mål totalt.

– Efter att ha gått mållös från 15 raka matcher nätade Höllvikens Daniel Ring för andra matchen i rad.

– Det här var Pixbos första bortavinst under ordinarie matchtid sedan den 13 november 2020.

Storvreta IBK - Mullsjö AIS 5-6 (0 - 1, 0 - 3, 5 - 2)

Mål Storvreta: Tobias Gustafsson 2, Alexander Rudd, Henrik Stenberg, Albin Sjögren.

Mål Mullsjö: Kasper Hedlund, Joel Ingesson, Joel Ingesson, Kim Ganevik, Jan Zaugg, Pelle Tarenius.

Rubrikerna

– Formkurvan talade till Storvretas fördel. De hade tre vinster i följd inför den här matchen medan gästande Mullsjö kom till Uppsala med tre raka förluster – men båda sviterna bröts.

– Mullsjö AIS kopplade greppet mot serieledaren genom att göra 1-0 efter drygt två minuter och i andra perioden utökade gästerna ledningen till hela 4-0. Storvreta gav dock inte upp och i tredje perioden gjorde laget hela fem mål. Det femte gjordes av Albin Sjögren när klockan stod på 19.40, men hemmalaget skulle inte få med sig någon poäng. För med sju sekunder kvar av tredje perioden gjorde Pelle Tarenius 6-5.

– Med två nya fullträffar har Storvretas Tobias Gustafsson nu gjort sex mål på de tre senaste matcherna.

– Mullsjö hade sex olika målskyttar, och poängbäst i laget var Jan Zaugg samt den store matchvinnaren Pelle Tarenius, som båda noterades för ett mål samt en assist.

– För Mullsjö var det här första bortavinsten under 2021. Senast de vann en match på bortaplan var den 13 december då Dalen besegrades med 5-4.

– För Storvreta var det säsongens första hemmaförlust under ordinarie matchtid.