Hemma
Borta
Storvreta
STO

Inför Storvreta i Sparbankshallen!

12 februari 2020 09:43

Ikväll tar sig herrarna an de regerande svenska mästarna Storvreta på hemmaplan. Matchen spelas på den tidigare hemmaarenan Sparbankshallen, och det väntas mycket folk!

Enligt tradition spelar herrarna varje säsong en match i den tidigare hemmaarenan Sparbankshallen, och ikväll är det dags för årets "publikmatch" med fri entre. Vad passar bättre än att möta det stjärnspäckade mästarlaget Storvreta?

Fjolårets svenska mästare är dock inne i något av en formsvacka. Efter Champions Cup-guldet som bärgades för några veckor sedan så har man faktiskt fyra raka förluster i SSL, något mycket ovanligt för Storvreta. Lite skador och sjukdomar har stört laget, men oavsett vilka spelare man ställer på banan så är det kvalitet rakt igenom. Förlusterna har gjort att man har tappat sin andraplats i tabellen till Pixbo Wallenstam, och man befinner sig i nuläget på en tredjeplats med 52 inspelade poäng. Tabelläget till trots, allt annat än en finalplats mot serieledarna IBF Falun i april skulle vara en dunderskräll. Nästan varenda startspelare har landslagsmeriter, men ska man nämna några namn före andra så väljer vi att lyfta fram de offensiva backarna Robin Nilsberth och Tobias Gustafsson tillsammans med målskytten Albin Sjögren. Lagom till kvällens match får man dessutom tillbaka sin kanske allra bästa spelare, Alexander Rudd, som har saknats en tid.

Senast lagen möttes (23 november) vann Storvreta med 8-3 i en match som faktiskt var jämnare än vad siffrorna visar.

Warberg behöver såklart spela på sin absoluta maxkapacitet för att ha realistiska segerchanser ikväll. Varenda byte och situation kommer att vara viktig för att inte ge gästerna en extra sekund, för då smäller det allt som oftast. Samtidigt som effektiviteten måste vara hög när de egna målchanserna skapas!

Även om goda råd börjar bli dyra för att fixa ett nytt SSL-kontrakt så är kvällens match en tillställning där man kan spela helt utan press och bara gå in och göra sin grej.

Förutom Jesper Larsson som saknas på grund av en stukad fot så kan Göransson och Drake mönstra ett ordinarie lag.

Matchen spelas alltså ikväll onsdag kl 19.00 i Sparbankshallen, och det bjuds alltså på fri entre av våra sponsorer!

Vill man se matchen på webben så hittar du länk till sändningen här.