06 Jan 1 match

Full pott för Storvreta i Småland - fick nykomlingen på fall igen

23 februari 2019 18:15
SSL Herr

Två starka perioder bäddade för att Storvreta ännu en gång plockade full pott mot nykomlingen Kalmarsund på lördagseftermiddagen. Upplänningarnas solida femmålsledning lyckades hemmalaget inte att hämta in i den tredje - när de regerande mästarna kunde inkassera sin 20:e trepoängare för säsongen.

Resultatet:

Kalmarsund - Storvreta 5-8 (1-3, 0-3, 4-2)

Mål Kalmarsund: Simon Nilsson 2, Kim Nilsson, Adam Nilsson, Max Johansson

Mål Storvreta: Jimmie Pettersson 2, Henrik Stenberg, Albin Sjögren, Simon Götz, Rasmus Sundstedt, Tobias Gustafsson, Robin Nilsberth

Rubrikerna:

– Det var Storvretas starka första- respektive andraperiod som bäddade för att laget plockade tre nya poäng på lördagseftermiddagen. Mot Kalmarsund gick Uppsalalaget upp till 0-3 i den första perioden innan Max Johansson såg till att spräcka nollan för nykomlingen som fick det sista ordet.

– I den andra var det åter Storvreta som tog över. Laget gick upp till 1-6 inför den tredje perioden - en ledning som Kalmarsund inte lyckades hämta in. Hemmalaget svarade förvisso för en uppryckning i den tredje, som man vann med 4-2, men Storvreta stod slutligen som segrare med sifforna 5-8. Vinsten innebar att Uppsalalaget nu har inkasserat 20 trepoängare den här säsongen.

– Med sina två mål och en assist blev Kalmarsunds Simon Nilsson poängbäst - tillsammans med Storvretas Jimmie Pettersson och Henrik Stenberg. Albin Sjögren, som huserar på en andraplats i SSL:s poängliga, svarade för ett mål för gästerna.

– Storvreta fortsätter att befästa sin förstaplats i SSL med fem matcher kvar att spela. Kalmarsund, som fortsatt är med i kampen om att ta en slutspelsplats, tappade viktiga poäng och är fortsatt nia i tabellen. Ovanliggande Jönköping, vars placering innebär slutspel, vilar på samma poäng men har en betydligt bättre målskillnad.