06 Jan 1 match

Sjögren upp i poängligatopp - efter Storvretas nya seger

22 januari 2019 20:50
SSL Herr

I målfesten i Wallenstamhallen var det till slut serieledande Storvreta som fick jubla högst. Efter 60 minuters spel hade Pixbo Wallenstam besegrats med tre mål, i en match där Albin Sjögren noterades för fyra målgivande passningar och således klev upp på förstaplatsen i SSL:s totala poängliga.

Resultatet:

Pixbo Wallenstam - Storvreta 6-9 (1-0, 2-5, 3-4)

Mål Pixbo Wallenstam: Martin Östholm 2, Gustav Fritzell 2, Andreas Stefansson, Daniel Calebsson

Mål Storvreta: Niklas Winroth 2, Tobias Gustafsson 2, Henrik Stenberg 2, Jimmie Pettersson, Jesper Berggren, (Självmål)

Rubrikerna:

– Det var hemmalaget Pixbo, i jakt på att befästa en slutspelsplats, som inledde starkast hemma i Wallenstamhallen. Andreas Stefanssons 1-0-mål höll i sig genom hela den första perioden och tidigt i den andra dubblerades dessutom lagets ledning innan Storvreta kom tillbaka.

– Uppsalalaget fick en rejäl islossning när man sköt in fem raka baljor i den andra innan Pixbo reducerade med sekunder kvar av mittenakten. Målfesten i Mölnlycke fortsatte i den tredje, där dock gästerna höll undan och till slut kunde vinna med med 6-9.

– Briljant i bortalagets manskap på tisdagskvällen var Albin Sjögren. Landslagsforwarden stod för fyra målgivande passningar - och är därmed etta, med totalt 52 poäng, i SSL:s totala poängliga framför Faluns Alexander Galante Carlström.

– Ettan Storvreta har med en match mer spelad nu åtta poäng ner till Falun. För Pixbos del faller laget ner på en tiondeplats - på lika många poäng som nian Sirius men med en sämre målskillnad.