03 Mar 2 matcher
Borta
Storvreta
STO

Storvreta drog längsta strået mot Dalen

16 december 2018 19:15
SSL Herr

Det skiljde bara två poäng mellan Dalen och Storvreta inför söndagens möte. Hemmalaget kom ut starkast men gästerna jobbade sig in i matchen och kunde till slut vinna med 9-6. Detta var Storvretas åttonde raka vinst - samtidigt som Dalen nu har två raka förluster.

Resultatet:

Dalen - Storvreta 6-9 (3-1, 2-4, 1-4)

Mål Dalen: Daniel Sonidsson, Mattias Wallgren, Ketil Kronberg, Anton Åkerlund, Jonas Svahn, Mattias Ljunggren

Mål Storvreta: Albin Sjögren 4, Emil Helmrich 2, Robin Nilsberth 2, Linus Jämtdal

Rubrikerna:

– Det skiljde bara två poäng mellan tvåan Storvreta fyran Dalen inför söndagens möte. Båda lagen fick slita ordentligt för poängen och till slut kunde gästerna vinna med 9-6.

– Daniel Sonidsson öppnade målskyttet för hemmalaget och hade varken gjort mål eller poäng sedan omgång tre mot Sirius.

– Storvretas Linus Jämtal hade gått mållös sedan den 12 oktober då han gjorde ett mål mot Falun - idag skrev han in sig i målprotokollet igen.

– Albin Sjögren svarade för hela fem poäng idag, fyra mål och en assist. Poängbäst i hemmalaget var lagkaptenen Ketil Kronberg som svarade för ett mål och tre assist.

– Storvreta är fortsatt tvåa men har samma poäng som serieledande Falun - men med sämre målskillnad. Samtidigt som Dalen är fyra med 27 inspelade poäng.