03 Mar 2 matcher

Storvreta gick på knock - Klintsten nollade FCH

13 november 2018 21:20
SSL Herr

Mästarna har hittat storformen. Hemma i IFU Arena plockade Storvreta sin sjätte raka seger - och det i överlägsen stil. Viktor Klinsten stängde igen bakåt när Helsingborg mosades med 8-0.

Matchfakta:

Storvreta - Helsingborg 8-0 (2-0, 4-0, 2-0)

Mål Storvreta: Fredrik Lindholm 2, Jimmie Pettersson, Filip Stenmark, Henrik Stenberg, Simon Götz, Tobias Gustafsson, Robin Nilsberth

Mål Helsingborg: –

Rubrikerna:

– I tio minuter stod Helsingborg emot, sedan öppnade Fredrik Lindholm målskyttet i IFU Arena. Robin Nilsberth fyllde minuten senare på till 2-0 för Storvreta och i mittperiod rann det iväg.

– Där gick Storvreta från en ledning på två till sex bollar. Lindholm hann bland annan med att bli tvåmålsskytt.

– Segern landade vid förkrossande 8-0. Värt att notera är att Storvreta spred sitt målskytte över sju namn och att totalt elva namn skrev in sig i poängprotokollet.

– Formen är minst sagt på uppåtgående hos Storvreta. Krossen av Helsingborg var de regerande mästarnas sjätte vinst i ordningen och klättringen märks av i tabellen. Där är Storvreta nu uppe på andra plats, endast en poäng bakom serieledande Dalen.