Idag 1 match
Borta
Kalmarsund
KAL

Stenbergs Storvreta höll undan för nykomlingen

28 oktober 2018 19:40
SSL Herr

Kalmarsund och Kim Nilsson jagade in i det sista, men Storvreta vägde slutligen tyngst i IFU Arena. De regerande mästarna kunde fira en dramatisk uddamålsvinst och är tillbaka på segerspåret.

Matchen:

Storvreta - Kalmarsund 4-3 (2-1, 0-0, 2-2)

Mål Storvreta: Henrik Stenberg 2, Mattias Samuelsson, Valdemar Ahlroth

Mål Kalmarsund: Kim Nilsson 2, William Larsson

Rubrikerna:

– Det var Henrik Stenbergs och Kim Nilssons afton i IFU Arena. Duon gjorde två mål var och anförde sina respektive lags offensiver.

– Storvreta hade från Stenbergs ledningsmål 8.33 in kommandot genom hela matchen. Men Kalmarsund bet gång efter gång tillbaka, reducerade vid tre tillfällen och pressade för en kvittering. Kim Nilssons 4-3 med tre och en halv minut kvar skapade nervösa slutminuter.

– Segern var viktig för Storvreta, som innan uppehållet föll i tungviktsmötet med Falun. Tack vare vinsten över Kalmarsund har nu de regerande mästarna vunnit fyra av sju matcher och är på rätt sida om slutspelsstrecket.

– Kalmarsund halkade samtidigt ner under samma streck. Nykomlingen har likt Storvreta vunnit fyra matcher, men två har kommit efter ordinarie tid och Kalmarsunds tio poäng ger en niondeplats.