03 Mar 2 matcher
Borta
Storvreta
STO

Simon Götz ”Vi hittar inte formen idag”

12 oktober 2018 22:15

Matchen borta mot IBF Falun var en riktigt svängig affär som avgjordes i slutminuterna, Storvreta föll tillslut med 6-5, Simon Götz berättar.

Nu har du fått smaka på ditt första mästarmöte, hur var det?
─ Jättekul, det var två lag på banan som är världens bästa lag. Nu drar de längst strået och vi kommer inte upp i form som vi ska men vi kommer ta de nästa gång, säger Simon Götz.

Vad tror du ligger bakom?
─ Vi hittar inte formen idag, deras spelare kommer igång lite mer än våra. Sätt över tre perioder är de lite, lite bättre.

Vad tycker du om din egen insats?
─ Kan bli mycket mycket bättre. Jag har inte kommit upp i nivå alls som jag gjorde på försäsongen. Jag har mycket mer kvar att ge och förhoppningsvis släpper det ganska snabbt.

Vilka bitar kan man ta med sig från matchen?
─ Att vi tar ikapp när vi ligger under. Från 4-1 i första perioden närmar vi oss, de drar ifrån lite igen men vi hämtar ikapp på slutet, sen når vi inte hela vägen tyvärr, säger Simon Götz.

Nu är det lite uppehåll för EFT, vilka bitar kommer du fokusera på?
─ Jag ska fokusera på att hålla ihop kroppen och komma igång och köra lite extra träning med klubba och boll. Jag måste hitta rätt i mitt spel och hur jag ska agera på plan. Jag tror det är ett bra tillfälle för mig att analysera mig själv och kolla igenom vad jag kan förändra.

Så du kommer vara rejält taggad den 28 oktober när Kalmarsund kommer på besök?
─ Definitivt! Det kommer bli jätte, jättekul!