Idag 1 match

Storvreta vann i Höllviken - efter galen tredjeperiod

11 februari 2018 18:30
SSL Herr

Mötet mellan Höllviken och Storvreta blev en målrik historia. 17 mål fick publiken i Hallörhallen bevittna - varav tio av dem kom i den tredje perioden - i en match som de gästande serieledarna vann med 11-6.

Höllviken - Storvreta 6-11 (1-2, 2-2, 3-7)

Mål Höllviken: Pontus Karlson Martell 3, Jakob Gullberg, Johannes Wilhelmsson, Kim Lundström

Mål Storvreta: Robin Nilsberth 2, Henrik Stenberg 2, Jimmie Pettersson 2, Valdemar Ahlroth 2, Tobias Gustafsson, Albin Sjögren, Alexander Rudd

Det var knappast brist på underhållning på den skånska sydvästkusten under söndagskvällen. Publiken i Hallörhallen bjöds på hela 17 mål där det var hemmaskaran av supportrar som fick jubla först. Jakob Gullberg hittade nät knappt tio minuter in i den första perioden men innan densamma var slut hade Storvreta vänt och gick ut i pausvilan med en uddamålsledning.

Den första perioden visade sig bli, med sina tre fullträffar, den målsnålaste. Gästerna utökade och höll undan sin ledning i mittenakten och inför den tredje perioden hade vi 4-3 för bortalaget - men mer skulle det bli.

Den tredje och sista perioden blev rena rama målkalaset. Under de första tre och en halv minutrarna hade fyra mål gjorts och ställningen var 6-5 för Storvreta. Höllviken gick upp till 6-6 genom Kim Lundeströms fullträff, men efter det drog Uppsalalaget i ytterligare en växel och stänkte in fem raka baljor. Robin Nilsberth, Henrik Stenberg, Jimmie Pettersson och Valdemar Ahlroth noterades för två mål vardera - men matchens ende hattrickskytt i den målrika tillställningen blev Höllvikens Pontus Karlson Martell.

Därmed befäste Storvreta sin förstaplats i tabellen medan Höllviken huserar kvar på den sista "säkra" platsen i SSL-tabellen.