Hemma
Borta
Thorengruppen
TTG

Storvreta stördes av jumbon - vände i tredje

29 november 2017 21:35
SSL Herr

Storvreta låg under med tre mål mot jumbon Team Thorengruppen efter två spelade perioder. Väl i den tredje drog hemmalaget i ytterligare en växel och kunde till slut vinna matchen efter att ha rakat in hela åtta (!) mål i följd.

Storvreta - Thorengruppen 10-5 (2-2, 0-3, 8-0)

Mål Storvreta: Albin Sjögren 3, Emil Helmrich, Henrik Stenberg, Robin Nilsberth, Tobias Gustafsson, Valdemar Ahlroth 2, Fredrik Lindholm

Mål Thorengruppen: Peter Reinholdt 2, Stefan Lindberg-Dellsand, Tobias Bergfors 2

SSL:s jumbo Team Thorengruppen höll på att skapa stora problem för tabellentvåan och förhandsfavoriten Storvreta i IFU Arena på onsdagskvällen. Efter den första akten var det 2-2 där bland annat Stefan Lindberg-Dellsand givit gästerna ledningen, men det var i den andra som Umeålaget kom ut och glänste än mer.

Jumbon rakade nämligen in tre raka baljor bakom Jacob Pettersson i Storvretas mål där Tobias Bergfors och Peter Reinholdt klev fram och blev tvåmålsskyttar i matchen. Men när lagen kom in i den tredje perioden skulle hemmalaget vakna till rejält. Det rasslade i bortalagets nät hela åtta (!) gånger i följd och Storvreta kunde till slut vinna mötet med 10-5.

Uppsalaklubben förblir därav kvar på andraplatsen i SSL med två poäng bakom serieledande Falun, medan Thorengruppen fortsatt är jumbo med sina totalt sju pinnar.