06 Jan 1 match

Storvreta segrare i publikfesten

19 november 2017 19:00
SSL Herr

Drygt 2500 åskådare fick se Storvreta besegra Mullsjö i IFU Arena på söndagen. Efter en Mullsjökvittering i inledningen av den tredje perioden drog Uppsalaklubben ifrån och kunde till slut gå segrande ur striden med siffrorna 7-3.

Storvreta - Mullsjö 7-3 (0-1, 3-1, 4-1)

Mål Storvreta: Albin Sjögren, Tobias Gustafsson 2, Michael Jansson 2, Niklas Winroth, Nicklas Paulsson

Mål Mullsjö: David Gillek 2, Rikard Eriksson

Inför välfyllda läktare och mäktig atmosfär tog ligatvåan Storvreta emot tabellfyran Mullsjö för att avsluta den elfte SSL-omgången. I IFU Arena var det dock bortalaget som fick inleda med att tysta hemmafansen, när David Gillek i spel fyra mot fyra tryckte in 1-0 för västgötarna.

Målet var periodens enda och det dröjde till mitten av den andra perioden innan även de rödklädda fick jubla inför de 2422 åskådarna. Först när Albin Sjögren satte 1-1 med 11.24 på matchuret och sedan när Tobias Gustafsson skrev in sig i målprotokollet mindre än minuten senare. Nämnde Gillek blev kort därefter tvåmålsskytt när han utjämnade till 2-2, men periodens sista ord fick trots allt Storvreta, som genom Tobias Gustafsson åter försatte Uppsalalaget i ledning.

Gästerna kvitterade knappt fem minuter in i slutperioden men därefter var det Storvreta som tog över. Fyra raka fullträffar borrades in i Mullsjös nät och efter 60 minuters spel stod hemmalaget som segrare. Matchen slutade 7-3, vilket innebar femte raka segern för Storvreta som fortsatt hotar Falun i toppen av SSL-tabellen. För Mullsjös del bröt man å andra sidan sin fem matcher raka segertrend, men förblir kvar på fjärdeplatsen efter elva spelade omgångar.