06 Jan 1 match

Från ordförandens horisont

15 november 2019 18:59
Förening

Tanken är att några rader från ordföranden skall dyka upp här på Storvretawebben med jämna mellanrum. Raderna kommer från mig men speglar givetvis hela styrelsens arbete.

Hej alla i Storvreta IBK!

Idag står vi inför vårt 30-årsfirande kommande helg. Det känns väldigt bra att vi får tillfälle att manifestera styrkan i vår förening, både inför oss själva och inför övriga världen. Vi har en fantastiskt bred verksamhet med alla våra ungdomar i basen där vår innebandycup är en viktig del. Vi har Örnarna med all deras entusiasm och vi har vår elitverksamhet inom herr, dam och junior som presterar och representerar Storvreta IBK på ett strålande sätt.

Vi kan med fog säga att Storvreta vill göra skillnad och att vi gör skillnad. Vårt arbete är inte bara idrott, vi har en positiv inverkan på samhället i stort genom vårt idoga arbete med våra ungdomar. Jag tänker t. ex. på folkhälsa och förmågan att umgås med varandra på ett bra sätt. Vi har inom föreningen valt sammanfatta allt detta under GUTS - glädje, utveckling, trivsel och samhörighet. Dessa värdeord speglar på ett utmärkt sätt vad vi vill att Storvreta IBK skall kännetecknas av.

Som alla vet har det varit många frågor, inte minst i media kring vår ekonomi. Det handlar om att prestera en positiv balansräkning till april nästa år för att vi skall behålla våra elitlicenser i SSL herr och allsvenskan Dam. Inom styrelsen lägger vi naturligtvis stort fokus kring detta och vi jobbar stenhårt enligt den plan som vi skickade in till Svenska Innebandyförbundet under sommaren. Vi har absolut en utmaning, men vi tror på vår plan och så här långt följer vi planen med marginal.

Storvretacupen 19/20 planeras för fullt. Redan nu kan vi se att antalet deltagande lag kommer att slå nya rekord. Vår organisation kring cupen har gjort ett jättejobb med att ytterligare förfina ett vinnande koncept. Jag ser med tillförsikt fram mot årets cup som alltid manifesterar det bästa med idrott - här kan åter GUTS sammanfatta själen i Storvreta Innebandycup.

Vår elitverksamhet engagerar många och även denna säsong har börjat strålande, herrarna är i toppen på SSL, som de skall vara, och damerna har som nykomlingar i Allsvenskan startat på ett mycket lovande sätt. Jag ser fram mot den fortsatta säsongen med intresse och tillförsikt. Det finns en Glob som väntar på herrarna i april och ett kval till SSL Dam för damerna att ställa in siktet på!

Vi ses i innebandyvimlet!
Ingemar Lundqvist, Ordförande Storvreta IBK