Storvreta klara för nästa steg i kvalet till allsvenskan!

31 mars 2019 20:30
Dam

Efter oavgjort 3-3 borta mot Tyresö Trollbäcken är nu Storvreta klara för Play Off 2 i kvalet till allsvenskan!

Storvreta öppnade starkt men det dröjde till dryga 13 minuter in i första innan man kunde hitta nätet. Rebecka Larsson gör 0-1. Några minuter senare kan också Viktoria Hübinette sätta 0-2. Trots att hemmalaget får chans i powerplay i slutet av perioden håller Storvreta tätt perioden ut.

I andra är det istället hemmalaget som målar. Efter 6:48 reducerar Tyresö Trollbäcken genom Matilda Nylander. När sen Tyresö Trollbäcken får en andra chans i powerplay trycker Frida Mattsson in kvitteringen nära periodens halvtidpunkt. Lagen växlar sen powerplay men inga fler mål faller i mittenperioden.

I den sista perioden trycker hemmalaget på men istället är det Storvreta som kan ta ledningen. Med strax över sex minuter kvar att spela sätter Johanna Larsson 2-3. Efter 18:59 kan Tyresö Trollbäcken sätta 3-3 genom Felicia Envall men det blir inga fler mål i matchen. Det oavgjorda resultatet räcker för att Storvreta ska avancera till Play Off 2 i kvalet till allsvenskan.

I Play Off 2 väntar IFK Arboga IBK. Första matchen är borta 6 eller 7 april och sen hemma 13 eller 14 april, håll koll på hemsidan för vidare information.