06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Agnes Aronsson ”Viktigt att göra jobbet redan nu”

10 december 2020 09:00
Dam

Agnes Aronsson ger oss sin sammanfattning av läget och vad som blir viktigt vid omstarten av serien, när den nu blir, för Storvreta IBK:s Allsvenskalag.

Hur skulle du sammanfatta säsongen som varit hittills?
− Jag skulle sammanfatta den som väldigt väldigt annorlunda men samtidigt väldigt rolig. Att vi har lyckats fått med oss full pott de första fem omgångarna är riktigt starkt med tanke på att spelet kanske inte suttit helt alla matcher. Det kändes som vi hade något bra på gång när serien pausades men samtidigt fullt förståeligt men förhoppningsvis tar vi med oss den känslan vi hade när det drar igång igen.

Hur tycker nysatsningen på damsidan gått i stort?
− Jo men jag tycker det gått bra, vi har fått in många bra och rutinerade spelare vilket har blivit en bra blandat med oss unga hungriga, konstaterar hon med ett skratt och fortsätter. Så är det en bra blandning. Vi är ett målmedvetet lag där alla jobbar åt samma håll. Med nya röster i båset och runt om så tycker jag att det känns lovande.

Hur tycker du det gått för egen del?
− Upp och ner, som alltid känns det som jag har mer i mig än vad jag fått ut. Så får ändå ge mig ett godkänt. Men samtidigt är det svårt att dra en analys av sig själv med det lilla man har spelat. Längtar tills vi får kicka igång säsongen på riktigt igen.

Vilka bitar fokuserar ni på under fysträningen?
− Vi har fått ett väldigt bra upplägg från fysfenomenet Richard, där vi fokuserar på alla delar egentligen. Från kondition till styrka och spänds och så vidare men med pricken över i:t har vi lite olika ”tävlingar” i veckorna, mer för en själv att försöka slå sin egen tid. Men det är kul och det märks att det ger.

Hur är det att träna utan spikad omstart?
− Helt ärligt så är det riktigt tråkigt. Man tränar för att ha ett mål, att spela matcher, och när man inte vet när eller om det drar igång så känns det faktiskt väldigt tråkigt. Men när vi väl drar igång igen så ska vi vara hundraprocentigt redo för att dra det längsta strået och därför känns det viktigt att göra jobbet redan nu, man får sätta upp egna mål för sig själv så att man kommer framåt i denna dystra tid.

Vad blir viktigt att tänka på inför omstarten?
− Att vi hittat tillbaka till den känslan vi hade när serien pausades, att vi är hundra procent påkopplade och att vi tar vara på glädjen att få vara tillbaka igen. Man vet inte hur serien kommer fortsätta spelas enkel eller dubbelmatcher eller hur det blir. Med tanke på det är varje match otroligt viktig så ser fram emot att börja tävla på riktigt igen, avslutar Agnes Aronsson.

Det är i dagsläget oklart när Allsvenskan Östra kommer dra igång igen men Svensk Innebandy har presenterat några olika möjliga scenarios här.