Jacob Glas ”Måste tänka framåt”

29 november 2018 06:59

I början på nästa vecka är det dags för Jacob Glas att opera sig för en knäskada, vi kollar läget.

Operation väntar, kan du berätta lite?
− Jag hade precis kommit tillbaka från en skada på min fot och ungefär 15 minuter in i första perioden så hoppade knät till, berättar Jacob Glas.

Hur länge blir du borta?
− Rehabperioden är väl inte satt i sten men siktar på att vara tillbaka innan ett slutspel.

Hur gick skadan till?
− Jag kom på kanten och skulle skjuta in bollen mot mål och när jag landade med benet så vek sig knät.

Extra tufft att det kommer när du fått chansen?
− Det känns såklart jättetufft. Men måste tänka framåt och bli bättre och starkare, fortsätter han.

Vad tycker du annars om säsongen så här långt?
− Vi vill såklart alltid vara etta. Men efter en seg start har börjat hitta formen och kommer bli farliga framöver.

Vad ska vi förvänta oss framöver tror du?
− Man kan förvänta sig att vi kommer vara riktigt bra efter VM, avslutar Jacob Glas.

Efter VM väntar bortamatch mot IBK Dalen innan Storvreta välkomnar Pixbo Wallenstam till IFU Arena den 20 december.