Albin Sjögren ”Trötta ut AIK lite mer”

29 augusti 2021 14:53

Albin Sjögren om första vinsten i Svenska Cupen och inför måndagens returmöte med AIK IBF.

Det finns några enstaka biljetter kvar till måndagens match, du hittar de här.

Hur upplevde du första matchen mot AIK?
– Ganska slarvig match från vår sida, vi fick inte riktigt till det spelet vi vill spela men kom igång lite i tredje perioden och kunde stänga matchen.

Kul start på tävlingssäsongen?
– Ja men absolut, roligare med tävlingsmatcher än träningsmatcher den här tiden på året så inget att klaga på, fortsätter Albin Sjögren.

AIK bet sig kvar länge i matchen?
– Jo men så var det väl, man märkte i stunder under matchen att vi är en klass bättre men AIK fick till sitt spel stundtals och det blev lite Hawaii fram och tillbaka.

Kul med lite fysik och känslor?
– Ja det blev känslor och hetsigt men det var bara roligt, konstaterar han.

Berätta om dina mål?
– Jag fick lite ytor att bryta in från fickan så det var bara att sikta in sig och skjuta i bortre.

Vad tror du blir viktigt i returen? – Att vi har mer tålamod i spelet, trötta ut AIK lite mer och ta vara på omställningsspelet.

Måndag 18:30 i Storvreta IBK Sporthall drar returmötet i Svenska Cupen mot AIK igång. Storvreta har fördel och går vidare vid oavgjort eller vinst.