03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Matilda Jansson ”Spännande och rolig säsong”

20 juni 2020 09:03
Dam

Matilda Jansson har förlängt sitt kontrakt med Storvreta IBK med ett år och berättar mer om beslutet och den kommande försäsongen.

Vad gör att det blir fortsättning i Storvreta?
− Storvreta är ju min moderklubb och inför denna säsong visar verkligen föreningen att de gör denna satsning mot SSL och känner att jag vill vara med på det.

En hel del nytt, blir det något av en nytändning?
− Det kan man verkligen säga att det blir. Som sagt, känns som att klubben tar satsningen mot SSL på allvar denna säsong och att få in spelare med SSL-rutin som kommer bidra med ny energi och erfarenhet gör att det känns som en nytändning för mig och hela laget. Det märks redan nu på försäsongsträningen, det är bra upplägg med full fokus på att vi ska vara redo när serien drar i gång. Kan bli en spännande och rolig säsong, fortsätter hon.

Vilka bitar kommer du fokusera på under försäsongen?
− Jag kommer fokusera på både löpningen och styrkan. Även lägga in lite stabilitet. Fått ett väldigt bra upplägg för denna försäsong vilket är riktigt roligt.

Vilka förväntningar har du på säsongen?
− Nej men jag har höga förväntningar på denna säsong, att vi ska vara med i toppen och ta kvalplatsen. Och fått känslan av att alla i laget vill det och kommer ge allt.

Vad talar för att Storvreta tar sig till SSL-kvalet?
− Det krävs ett hårt jobb av alla spelare, och med ett starkt ledarteam, ett starkt lag och en bra lagkänsla kommer vi vinna matcherna och ta oss dit, avslutar Matilda Jansson.