Viktor Klintsten ”Våga utvecklas”

25 maj 2018 06:40

Vi har kollat med våra SSL-spelare om hur känslan var vid SM-finalens slutsignal, vad man ska förvänta sig av sommarens innebandyläger och vad de har för tips för unga spelare som siktar mot SSL, Viktor Klintsten berättar.

Vilka tankar kom vid slutsignalen av SM-finalen?
− Tänkte inte så mycket just då, kände bara en otrolig lättnad. Sen efter några sekunder kom glädjen. Det är så svårt att förklara känslorna när man vinner, berättar Viktor Klintsten.

Vad tycker du man ska förvänta sig om man är med på ett av Storvretas sommarläger?
− Tycker man ska förvänta sig att ha kul, att man kommer skaffa nya kompisar. Snacka med Storvretas herr- och damlags spelare. När man åker på läger är det nog sommarens höjdpunkt för många. Det gäller då att ha kul bara.

Vad tycker du unga spelare som vill nå SSL ska tänka på?
− Att vilja lära sig nya saker, våga utvecklas. Jag brukar säga att som målvakt är det bra att kunna träna med äldre. Jag gjorde det och det hjälpte mig jättemycket. Spelet går fortare och jag utvecklades av det jättemycket, avslutar Viktor Klintsten.

Läs mer om våra sommarläger och boka ditt barns plats här.

Sista anmälningsdag för dagslägret är 10 juni!