Filip Stenmark ”De ser till så vi blir bättre”

26 september 2019 16:59

Imorgon, fredag, är det dags för derby mot Sirius i IFU Arena! Hårdföre backen Filip Stenmark ger oss sin analys av Storvretas SSL-premiär och morgondagens derby.

Vilken premiärmatch mot Falun, kan du berätta lite.
− Tycker att matchbilden i stort sätt hela matchen är till vår favör. Vi har bollinnehavet och vi styr spelet, visst finns det vissa skeenden i matchen där de kliver fram men annars tycker jag det är vår match rakt igenom.

Såg ut som en kul match att spela?
− Verkligen! Det är tråkigt att vi har gubbar borta men blir mycket speltid på oss istället och det är jäkligt kul att få det första matchen mot Falun, säger Filip Stenmark.

Och härligt fysiskt spel?
− Ja, jag trivdes bra, det blir lite gruff framför kassen sådär men inte tillräckligt. Vi behöver mer sådana här matcher.

Över 2000 på läktarna, berätta lite om stämningen.
− Tycker att framför allt förbundet, eller vem det är som lagt schemat, gjort det bra att ha det här som första match. Men med det sagt så tycker jag publiken ska ha mycket kredd också. De kom ju hit och de lever om och de ser till så att vi blir bättre.

Vad tar ni med er till derbyt?
− Framför allt att vi kan, som vi har vetat tidigare, vara spelförande mot alla motstånd och att vi kan dominera alla motstånd. Lite fler mål bara är väl önskemålet men vi fortsätter på den här vägen, säger Filip Stenmark.

Och vad förväntar du dig för matchbild mot Sirius imorn?
− Att vi får ha mer innehav så klart. Sirius kommer säker med någon femma som försöker vara mer aggressiva men vi brukar tendera till att få styra de matcherna ganska bra.

Kan vi förvänta oss några mål från backplats?
− Absolut, jag har ett i mig, det lovar jag!

Storvreta möter Sirius i en bortamatch i IFU Arena imorgon fredag med start 19:00. En match du kan se på SSLplay och köper du månadsabbonemang så kan du välja att stödja Storvreta IBK, läs mer här.