Viktoria Hübinette ”Våga spela vårt spel och tro på oss själva”

27 mars 2019 13:59
Dam

Det blev seger i första kvalmötet med Tyresö Trollbäcken med 4-0. Viktoria Hübinette ger oss förutsättningarna inför returmötet i Tyresöhallen på söndag.

Stabil första match mot Tyresö?
− Ja men det var det. Kände nästan direkt att ”det här har vi”, men vi var inte riktigt där. Det var väldigt nervöst och spänt. Kändes som att vi var lite överallt och det gjorde att vi inte riktigt kunde spela på det sättet vi ville. Men att få med sig 4-0 från en första kvalmatch är ändå bra.

Och rejäl insats själv?
− Var väl en okej insats från mig, gör vissa sekvenser i matchen bra sen gör jag vissa mindre bra. Som jag sagt tidigare så känner jag att jag har mer och ge och jag måste våga ta för mig mer och inte vara så feg.

Ni var inte helt nöjda?
− Nej, det är vi inte. Vi kommer inte vara nöjda förens vi tagit oss till allsvenskan. Det är det enda som gäller och det enda alternativet som existerar, något annat finns inte, fortsätter Viktoria Hübinette.

Vilka förväntningar har du på returmötet?
− Jag förväntar mig att vi släpper loss lite mer och vågar spela ut. Vi ska gå in och visa vilket lag det är som bestämmer och vilket lag som ska till allsvenskan. Sen tror jag att det kommer komma ett mer taggat Tyresö eftersom dem har inget att förlora just nu, vilket betyder att vi också kommer behöva vara ännu mer taggade.

Vilka taktiska drag blir viktiga?
− Det vi inte får göra är att släppa in dem i matchen och bjuda upp till dans för då kommer det bli jobbigt. Det vi måste göra är att våga spela vårt spel och tro på oss själva.

Vad tror du krävs för seger och avancemang till play off 2?
− För att ta sig vidare i ett kval så måste man vara de laget som vill mest, men samtidigt är klokast och att man vågar, avslutar Viktoria Hübinette.

Seger i första matchen med 4-0 och returmötet spelas i Tyresöhallen på söndag 18:00.