06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Mattias Samuelsson ”Absolut ingen påverkan alls”

18 januari 2020 06:59

I en lite längre intervju uppdaterar Mattias Samuelsson oss om sin status, Champions Cup, matchen mot Dalen, vad som väntar i helgen och mer.

Är du fullt återställd nu?
− Ja, det är jag, det känns jättebra nu. Det kändes helt ok i helgen under Champions Cup. Semifinal kändes sådär, finalen kändes mycket bättre och i tisdags, när vi möte Dalen, kände jag absolut ingen påverkan alls, snarare tvärtom. Så det var skönt.

Hur skulle du summera Champions Cup-helgen?
− Vi vann! Det är det det handlar om när man åker dit och det var det vi gjorde. Sen så tycker jag för övrigt att det var många som spelade bra. Till exempel Hampus Ahrén var helt suverän måste jag säga, Simon Götz också helt briljant. Det var många spelare som var bra när det som mest behövdes, så det var häftigt. Vi åkte dit för att vinna och lyckades med det, såklart en lättnad och glädje. Som svensk åker man alltid dit med att man ska vinna. Det är den pressen som ligger på oss och att vi lyckas göra det tycker jag är starkt, jäkligt bra gjort!

Och med så stora siffror!
− Ja det rann iväg men det var jämn match mot Wiler. Det var jämt inför sista sen lyckades vi rycka ifrån och de blev desperata och då blev det ännu mer mål men det var jämna match. Wiler var bra faktiskt tycker jag, säger Mattias Samuelsson.

Och vad tycker du om insatsen mot Dalen?
− Kanske inte superbra men samtidigt tycker jag vi visar karaktär. Vi hamnar i ett djupt jäkla hål och lyckades ta oss ur. Det tycker jag var starkt med de förutsättningarna som var. Så en poäng därifrån är absolut ingen katastrof. Även fast jag tycker vi hade chansen att vinna och sno den på slutet så visade upp karaktär och spelade för föreningen. Det tycker jag var bra gjort, sen vill man såklart alltid vinna men det var godkänt i alla fall.

Inte jättelång tid men ändock en vecka mellan matcherna och ledig helg, skönt att få samla sig lite?
− Absolut! Och nu har vi tränat på rätt bra de dagarna vi varit här hemma också. Sen så får vi vila och ladda batterierna i helgen. Det blir jätteskönt att fokusera på annat och göra andra saker, det blir bra för oss.

Finns något planerat för helgen?
− Det finns en jäkla massa planerat för helgen! Men det inte är så mycket som jag ska göra utan jag ska stötta familjen i deras aktiviteter. Jennifer har match på lördag (läs idag) och jag ska sitta i secket till exempel, nu ska det utvecklas, säger Mattias Samuelsson.

Sen Mullsjö borta, en tuff nöt att knäcka?
− Ja, kul match! Vi gillar att spela där borta och de gillar att möta oss. Eller det kanske de inte gör, de brukar förlora mot oss så det gör de nog inte. Men det brukar vara roliga matcher i alla fall, så det ser vi fram emot såklart.

Närmast alltså bortamatch mot Mullsjö på tisdag. Sen väntar dubbelmatchen på lördag där en biljett gäller för både matchen i Allsvenskan mot Dalen och SSL-matchen mot Falun, säkra dina biljetter här!