Valdemar Ahlroth ”Mycket glädje och kärlek”

19 december 2019 12:59

Valdemar Ahlroth är åter skriven på Storvreta IBK, bland annat för att kunna vara med på Champions Cup. Läs hans tankar om senaste tiden i Nykvarn och vilka förväntningar han har kring helgen.

Tillbaka från din tid i Nykvarn, hur har det gått för dig?
− Det har väl gått som jag hade hoppats kan man väl säga, fyra av fyra möjliga vinster mot tuffa motstånd och jag har verkligen känt att jag kunnat bidra, vilket har varit väldigt roligt! Skönt att klubban är het igen också, berättar Valdemar Ahlroth.

Vad tar du med dig från senaste sejouren i moderklubben?
− Jag tar med mig väldigt mycket glädje och kärlek som jag fick i överflöd av att spela i Björkestahallen igen. Sen är jag tillbaka med samma självförtroende och sug som jag hade när jag först kom till Storvreta.

Vad kan vi förvänta oss av dig framöver?
− Får väl svara som jag svarade på förväntningarna gällande min återkomst till Nykvarn, mål och assist i mängder, konstaterar han med ett leende.

Kan det bli spel redan mot Falun?
− Vi får se hur det blir, jag har tränat fullt med Storvreta hela tiden och känner verkligen att jag är inne i det. Jag är ju självklart med i truppen nu, och tillgänglig för spel. Huruvida det blir något spel redan till helgen är upp till Kristofer Widlundh, men jag är jävligt redo.

Vad tror du det blir för match?
− Det är väl upplagt för fest, Falungrabbarna har hela säsongen hittills varit så stolta på sociala medier över deras winstreaks trots att den varit sämre än våran och tagit varje liten chans till att nämna när de lyckats passera oss i tabellen tillfälligt. Kan bli mycket känslor och krig, och bra innebandy, de två bästa lagen ska försöka visa sig störst, bäst och vackrast, avslutar Valdemar Ahlroth.

Matchen mot Falun drar igång 18:00 på lördag i Guide Arena. Den visas på Pitcher’s men där är det fullbokat vid skärmarna. Vill man ändå äta behöver man ringa restaurangen (018-151720) eller maila ([email protected]) för att få bord utan skärmsikt. Sen finns det möjlighet till ståplats i baren, förstås!

Det går också att se matchen på SSLplay här. Tecknar du abonnemang så välj gärna att stödja Storvreta IBK.