Uddamålsseger mot Stenhagen!

24 november 2018 14:33
Dam

Det blev seger med 5-4 för Storvreta i division 1 mot Stenhagen idag. Det var en otroligt jämn match där Storvreta kunde avgöra i matchens slutminuter.

Redan i matchens första byte ser vi hur matchen kommer se ut, Storvreta pressar direkt medan Stenhagen kontrar. Stenhagens första vändning leder till 0-1 genom Linnéa Askmar efter blott 30 sekunder. Storvreta fortsätter pressa och ha mycket boll och efter dryga åtta minuter vispar Agnes Aronsson in 1-1 utifrån. Några minuter senare kan dock Askmar sätta sitt andra mål i matchen 1-2. Stenhagen har straff under andra halvan av perioden men Thilda Olsson är tät och räddar.

I den andra perioden trummar Storvreta på. Man möter ofta ett tight Stenhagen försvar som man inte hittar igenom. Men när man närmar sig halvtid så slår Agnes Aronsson till igen med ett skott från höga slottet, 2-2. Bara 42 sekunder senare tar också Storvreta ledningen efter att Rebecka Larsson slungat in bollen i mål från ett läge vid sargen, 3-2, ledningen står sig sen perioden ut.

I inledningen av den tredje perioden ser Linnéa Carlsson till att Stenhagen tar tillbaka ledningen genom sina två mål, det andra kommer efter 9:56 av den tredje perioden, 3-4. Men 52 sekunder senare slår Storvreta till. Amanda Gezelius får sin andra assist för matchen när Emma Hammarsten sätter 4-4. Storvreta ligger på och några minuter senare kommer segermålet efter att Fanny Schenning tryckt in bollen från nära håll, 5-4. Matchen avrundas med två Storvretautvisningar i slutsekunden men resultatet står sig, 5-4 till Storvreta.

Nästa match är om en vecka, söndag den 2 december är det dags för ny match i IFU Arena A, denna gång mot Gävle GIK, välkomna!