Johanna Persson klar för Storvreta IBK!

29 januari 2019 11:12
Dam

Johanna Persson från allsvenska laget Strömsbro IF är nu klar för Storvreta IBK för resten av säsongen.

Storvreta IBK är mycket nöjda att kunna presentera ett så starkt nyförvärv inför fortsättningen av division 1.

− Johanna har de sista 5-6 åren varit en av allsvenskans allra bästa spelare, notorisk målskytt och för närvarande ledare av den totala skytteligan, alla allsvenskor inräknade, berättar huvudtränare Viktor Matsenius och fortsätter.

− I Johanna får vi inte bara en målskytt utan även också en riktigt vinnarskalle med hög tränings- och tävlingsmoral. Hon kommer att passa perfekt in i gruppen och kommer bidra med ny energi och kompetens inför avslutningen! Måste också tacka och berömma Strömsbro IF för ett otroligt smidigt och tillmötesgående mottagande och hanterande kring denna övergång!

Denna säsong har Johanna Persson hunnit med 33 mål och 13 assist på blott 16 matcher med Strömsbro IF i Allsvenskan Östra.

− Det kändes som en spännande utmaning och ett roligt äventyr att avsluta denna säsong på. Även kul att komma till Uppsala där innebandyn är ett stort intresse, avslöjar Johanna Persson.

Vidare hoppas hon bidra med rutin, spelförståelse och mycket avslut. Förutom spel i Strömsbro har Johanna Persson en gedigen innebandybakgrund.

− Jag har spelat innebandy i 22 år. Började mina år i Huddinge, sedan vart det KAIS Mora i många år. Men senaste tiden har jag varit i Gävle och kommer nu senast från Strömsbro.

Första matchen med Storvreta blir borta mot KAIS Mora UIF den 10 februari men redan nu har hon en tydlig syn på Storvretas förutsättningar för en succésäsong.

− Klubben har stora förutsättningar, de satsar högt och det finns ett stort engagemang vilket är väldigt roligt, avslutar Johanna Persson.