Oscar Lundin ”Vi har ett jobb att göra”

28 december 2021 12:52

Oscar Lundin analyserar de senaste matcherna och vad som krävs för att komma tillbaka till vinnarspåret.

Hur uppfattade du matchen mot Pixbo hemifrån?
− Tuff match för oss. Vi lyckades inte komma ner dem i försvarsspelet och vi kunde inte sätta upp varandra i lägen. Vi har ett jobb att göra inför morgondagens match.

Hur tolkar du de två senaste matchen?
− Jag läser in att vi funderar och tvekar för mycket på banan. Det blir för lite puls i vårt spel och då är vi inte tillräckligt bra. Det har inte handlat om att spelarna inte vill eller försöker, men vi arbetar lite för reaktivt och enskilt. Nyckeln nu blir att ta lärdomar och rätta till delar i spelet. Då vinner vi igen, fortsätter han.

Vad kommer vi se för Storvreta på onsdag?
− Ett Storvreta IBK som vill framåt och attackera.

Vad krävs för att komma tillbaka på vinnarspåret?
− Att vi spelar och arbetar tillsammans. Då skapar vi fler lägen än motståndarna. Får vi därtill känna stödet från fans och familj hemma i IFU så har vi väldigt goda chanser.

Är du tillbaka bakom bänken på onsdag?
− Ja, det siktar vi på! Avslutar Oscar Lundin.

Onsdagens match mot Linköping drar igång 18:30 i IFU Arena, säkra dina platser här!

På grund av de nya restriktionerna måste vi tyvärr meddela att vi ej får ta in ståplatser på våra hemmamatcher för Allsvenskan och SSL. Antalet biljetter är också begränsade för att kunna efterleva kraven som ställs.

Vaccinationsbevis och legitimation krävs för samtlig publik som är 18 år eller äldre. Personer som är strax under 18 år ska kunna visa giltig legitimation för att bevisa sin ålder.

Var förberedd med vaccinationsbevis och legitimation när du närmar dig entrén så att passering kan ske snabbt och smidigt, tack för hjälpen!

Läs mer här!