Albin Sjögren ”De är lite luriga”

9 oktober 2017 12:15

Seger senast mot IBK Dalen men redan nu på onsdag väntar ny match. Denna gång spelar Storvreta IBK hemma i IFU Arena och AIK står för motståndet. För Albin Sjögren är det lite speciellt att spela mot just AIK.

– Det är lite speciellt då min barndomsvän Alex Kjellbris som jag har bott granne med hela livet spelar i AIK och en handfull spelare som jag spelade med under tiden i Hässelby, berättar Albin Sjögren.

Annars skönt att få första trepoängaren mot Dalen senast?
– Ja, riktigt skönt, vi har haft bra spel stundtals i dom tidigare matcherna också men nu fick vi utdelningen och jobbade lite hårdare.

Riktigt bra flyt i din femma mot Dalen?
– Vi hade bra flyt, det har känts bra hela veckan på träningen så det var välförtjänt att vi fick visa det på matchen.

Närmast väntar alltså AIK, vilka förväntningar har du på matchen?
– Mina förväntningar är att AIK som vanligt kommer kontra och spela en ganska oklar innebandy. De är lite luriga, fortsätter han.

Hur kommer din matchdag se ut?
– Jag kommer gå upp i bra tid. Äta en bra frukost. Ska jobba lite under förmiddagen sen fokusera på matchen på bästa sätt.

Vad talar för seger på onsdag?
– Att vi tar de kontringar som vi kommer att få och gör jobbet lite hårdare, då vet vi att vi är svårstoppade, avslutar Albin Sjögren.

Matchen mot AIK drar igång 19:00 på onsdag och du köper dina biljetter här.