Victor Andersson ”I motgång som de starkaste reser sig”

9 april 2021 11:00

Victor Andersson sammanfattar kort förra semin men blickar med fullt fokus på kvällens semifinal 3 i IFU Arena.

Hur upplevde du andra semifinalen senast?
− Jag tycker att vi inte kommer upp i någon särskild bra arbetsinsats. Fokuset låg kanske mer på annat än den egna prestationen. Mullsjö var effektiva och straffade oss hårt när vi inte tog arbetet.

Hur ska ni se till att ta tag i det i tredje?
− Det är det som är det bästa med slutspel, nu får vi ny chans bara två dagar senare och den matchen betyder ingenting då. Nu får vi chansen att visa vad vi som grupp går för. Att vinna alla matcher och allt är frid och fröjd kan alla lag och spelare hantera, det är i motgång som de starkaste reser sig, fortsätter han.

Vilka krav kan supporters ställa på er på fredag?
− Att vi kommer göra en hundra procent bättre arbetsinsats än senast.

Hur har du upplevt er form under slutspelet som helhet?
− Jag tycker att den har varit trevande, upp och ner under matcher men också över matchserierna. Det gäller att vi hittar en högre lägstanivå för när vi spelar på topp vet vi att inget lag slår oss men det gäller som sagt att inte klappa igenom.

Hur tycker du det gått personligen?
− Precis som för laget. Stabilt men inte så mycket mer. Det är nu jag ska öka.

Vad talar för Storvretaseger ikväll?
− Allt, konstaterar Victor Andersson.

Den tredje semfinalen drar igång 18:00 i IFU Arena och du ser den på UNT.se och SportExpressen Play. Till kvällens semi försöker vi slå publikrekord virtuellt! Köp stödbiljett och ha chans att vinna säsongskort och matchtröja! Läs mer här.