Seger för Storvreta i tight division 1-derby!

13 oktober 2018 17:57
Dam

Efter en riktigt målsnål match kunde Storvreta IBK tillslut säkra sin andra raka seger i division 1 GUD. Sirius besegrades med 2-3 efter dramatiska slutminuter.

Första perioden slutade noll noll trots en del chanser åt båda håll. Storvreta har det mesta av spelet men Sirius skapar de vassaste chanserna i den första perioden. Thilda Olsson är dock stabil i mål och håller tätt.

I den andra perioden fortsätter Storvreta dominera spelet men Sirius sticker upp till och från. Efter dryga 16 minuters spel kommer så första mål. Viktoria Hübinette släpper bollen till Agnes Aronsson som bågar in 0-1 till Storvreta, vilket också är resultatet efter två perioder.

I den tredje perioden har Sirius sina chanser och efter 4:22 kommer 1-1. Tove Sabel petar bollen till Amanda Angerstig som smäller in den. Dryga åtta minuter in i matchen lyfter nästan Emma Johansson in den från backplats men den räddas. Det tar nästan 14 minuter av den tredje tills Jenny Tollsten drar in 1-2 till Storvreta utifrån, assisterad av Erica Palmeby. Sirius pressar hårt och med strax över två minuter kvar att spela kommer 2-2 av Frida Ågren som sätter den från strax till höger om målet. Men dryga 20 sekunder senare hänger Jenny Tollsten in 2-3, vilket också blir slutresultatet.

IK Sirius IBK vs Storvreta IBK 2-3

Nästa match är även det derby borta mot i IFU Arena. Söndag den 21 oktober väntar bortamatch mot Hagunda IF 15:00 IFU Arena E.