06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Valdemar Ahlroth ”Skönt nu i efterhand”

29 januari 2019 08:26

Det var en fruktansvärt taggad Valdemar Ahlroth som fanns på läktaren i helgen. Dags för en uppdatering, men först lite matchanalys.

Vad tycker du om matchen mot Örebro?
− Den var skön skulle jag säga, viktigt för oss som lag att avsluta denna hektiska period med en näst intill hundraprocentiginsats. Jag fick ju sitta på läktaren nu, tyckte det såg riktigt bra ut, berättar Valdemar Ahlroth.

Hur går det för dig?
− Det går bra för mig, foten tog inte alls lika mycket stryk av snedtrampet som den liknande situation förra året. Vilket känns skönt nu i efterhand. Jag går redan ordentligt på foten och kan använda den på gymmet.

Vad kör du för övningar?
− Jag cyklar och kör den cardio jag klarar av utan att fotens svullnad ska påverkas. Sen kör jag stabilisering och lite rörelse för foten med gummiband och så vidare, fortsätter Valdemar Ahlroth.

Hur ser tidslinjen ut, när kan du vara tillbaka?
− Tidslinjen är lite oklar, svullnaden behöver lägga sig helt innan vår fysio kan börja behandla den. Men det känns lovande, jag hoppas bara tillbaka i träning ordentligt när det korta uppehållet är över!

Hur taggad är du på comeback?
− Fruktansvärt, konstaterar han med ett skratt och fortsätter. Älskar att kolla på innebandy men när det är mitt eget lag som spelar får jag lite panik över att inte få vara på planen själv. Det borde nog vara positivt för mitt spelsug sen när jag är hel igen.

Nu väntar ett kortare uppehåll innan SSL drar igång igen. Nästa hemmamatch blir tisdag den 12 februari när det är dags för derby! Biljetterna släpps på fredag, läs mer här.