03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Alexander Janols ”Det lossnade rejält”

28 januari 2021 20:00

Sista tiden har Alexander Janols tränat och spelat med Nykvarns IBF Ungdom i Allsvenskan för att komma i matchform, nu berättar han mer om upplägget.

Du har fått chansen att träna och spela med Nykvarn, berätta lite.
− Ja exakt, jag tycker det är en bra lösning nu när jag har kommit tillbaka från skadan för att få några matcher i benen.

Vilka fördelar ser du med upplägget?
− Nu var det nästan ett halvår sen man spelade en match, bortsett från förra matchen, så upplägget för mig att få speltid här nu när man är tillbaka är perfekt, fortsätter Alexander Janols.

Mål och storseger mot Malmö i Allsvenska Södra?
− Ja, det lossnade rejält mot Malmö vilket var skönt för laget kände man. Det är många skickliga spelare i Nykvarn så när vi rullade bollen hade de svårt att hänga med. Även skönt att få göra ett mål också.

Vilka förväntningar har du inför er match mot Warberg i helgen?
− Förväntningarna där är att vi är ödmjuka och har samma hunger som mot Malmö. Kommer bli tuffare match nu så gäller att vara noga framförallt i försvaret och sen vara kreativa i anfallszon.

När kommer du vara tillbaka med SSL-laget?
− Efter landslagsuppehållet så är det tänkt att jag ska vara tillbaka i laget, avslutar han.

Nykvarns IBF Ungdom spelar borta mot Warberg IC söndag 31 januari 16:00 och förutom Alexander Janols är Storvreta IBK:s spelare Axel Backström, Noah Tornberg och tränare Theodor Jonsson med.