Emil Lindblom ”Säsong med höga förväntningar”

31 augusti 2020 12:02

Emil Lindblom berättar om helgens match mot Nykvarns Allsvenska lag, sin uttagning till U19-landslagslägret och mer.

Seger mot Nykvarn kan du berätta lite?
− Rolig match där vi gör det riktigt bra och vinner trots att majoriteten av truppen är juniorer mot ett allsvenskt lag. Svår match för egen del med periodvis väldigt lite och göra där den sen helt plötsligt kommer några skott men alltid kul med match.

Vad tycker du annars om inledningen av säsongen?
− Inledningen av säsongen tycker jag har sett väldigt bra ut med en hög kvalitét på träning och att vi förutom i första matchen mot Falun bevisar hur bra vi verkligen är så pass tidigt på säsongen, fortsätter han.

Nyligen uttagen till U19-landslagets läger, vad betyder det för dig?
− Självklart jättekul och alltid en ära att få ta på sig landslagströjan. Ett steg närmare att få vara en del av truppen till VM nästa år.

Läger här i Uppsala på IFU Arena, var tror du fokus ligger?
− Fokus det här lägret skulle jag tro är mer att spela ihop sig i och med att en mindre trupp har tagits ut men samtidigt fortfarande bevisa för förbundskaptenerna att de har gjort rätt val i sin uttagning.

Vilka förväntningar har du på säsongen i stort?
− En rolig och spännande säsong med höga förväntningar om att vinna guldet i Globen, åka med till VM och vinna guld där samt komma till festen med JAS, avslutar Emil Lindblom.

Läs mer om fredagens match mot Nykvarns IBF Ungdom här.