Niklas Winroth “Ska växla upp mer och mer”

18 januari 2018 09:38

Det blev seger med 0-4 borta mot IBK Dalen och Niklas Winroth stod för en stabil insats. Dags för matchanalys och en blick emot söndagens match mot AIK IBF.

Tight match mot Dalen?
─ Ja, det var ett ställningskrig ganska länge men jag tycker att vi kontrollerar matchen och har de farligaste chanserna, berättar han. Hur gick tankarna inför den tredje perioden? ─ Inför tredje så sa vi att det var hårt jobb som gällde. Fokus på det defensiva arbetet och att ändå fortsätta spela på de.

Hur känns det för egen del?
─ Personligen kändes det ok. Kroppen var lite svårstartad efter en lång bussresa men en stabil insats. Tycker jag borde gjort något mål på mina chanser men förhoppningsvis kommer det nästa match istället.

Har du nått toppformen?
─ Nej, toppformen ligger och gror. Ska växla upp mer och mer ju längre säsongen går och vara som bäst i slutspelet.

Närmast AIK på söndag?
─ Ja, påt igen bara. Men ska bli roligt att spela för våran hemmapublik igen, konstaterar Niklas Winroth.

Som senaste hemmamatchen möter ni ett lag med kniven på strupen?
─ Ja, de är i en tuff situation och kommer att göra allt för att vinna. Det gäller för oss att möta upp med ett bra spel och vara med i närkamperna.

Vad krävs för tre poäng?
─ Det krävs ett hårt jobb som alltid, det finns inga lätta matcher i år utan det gäller att vi kommer upp med en bra prestation, avslutar Niklas Winroth.

På söndag väntar alltså match mot AIK IBF 16:00, missa inte chansen att gå 2 och betala för 1! Köp dina biljetter här.