Hemma
Borta
Storvreta
STO

Victor Andersson ”Alla måste ta ansvar”

28 december 2018 08:35

På lördag är det dags för bortamatch i SSL mot Örebro Kings. Victor Andersson berättar om sin jul, formen och faktum att Champions Cup tar mycket plats just nu.

Julfirandet har gått bra?
− Ja, det ha gått riktigt bra faktiskt, har ätit mycket julmat så det ska bli skönt att sätta igång och träna nu så man får träna bort maten, säger Victor Andersson.

Snart dags för match mot Örebro, vad tror du om matchen?
− Vi ska väl fortsätta inslagna vägen. Det är viktigt att ta tre poäng men det blir mer och mer viktigt att sätta spelet inför Champions Cup, då vårt fokus, det är inget att hymla med, det ligger ju på Champions Cup just nu, all fokus på Champions Cup!

Örebro är ju en match Storvreta ”ska” vinna och sen med Champions Cup som du nämner, någon risk ni slappnar av lite för mycket mot Örebro?
− Jo, det är klart att det finns en risk med det men förhoppningsvis får vi tillbaka många som varit borta och varit med på VM och vart sjuka därefter. Vi kommer ju ställa upp med ett väldigt bra lag men det blir som tidigare matcher. Alla måste ta ansvar för sin del i det hela och bidra, då ska vi vinna den matchen också.

Vilka taktiska bitar tror du blir viktiga?
− Oj, jag har ingen koll på Örebro men jag tror om vi håller oss till vårt spel och vår game plan då vinner vi matcher om vi kommer upp i prestation. Jag tror om vi fokuserar på det vi ska göra och får tre formationer som levererar då blir vi svårslagna, säger Victor Andersson.

Vad tycker du om dina egna prestationer så här långt?
− Jag tycker att det har varit helt ok, vi har testat lite olika formationer, nu är jag tillbaka med Henrik Stenberg och Jimmie Pettersson och det känns bra. Jag har en trygghet i att spela med dem. Vi har högt till tak och jag kan säga till när jag tycker de ballar ur. Det tycker jag är skönt att få ha det så. Jag har några snäpp till i mig och förhoppningsvis får jag fram det fram till Champions Cup.

Som du säger Champions Cup, en rejäl buckla att stångas om, vilka förväntningar har du där?
− Det är väl klart att vi ska ta oss till final och om Classic gör sitt på sin sida så kommer det bli de vill ställs mot i finalen. Vi fick möta de på försäsongen och det blev en rejäl holmgång, visserligen en försäsongsmatch så man ska inte dra för stora växlar av det men det är bara att kolla hur många de hade med i sin trupp i VM. Jag tror jag räknade till nio utespelare och en målvakt som var med där så det är klart ett duktigt lag. Men vi är minst lika bra om inte bättre och det ska vi bevisa uppe i Gävle, säger Victor Andersson.

Matchen mot Örebro Kings drar igång 16:30 på lördag 29 december i Idrottshuset i Örebro och du ser matchen på SSLplay här, köp gärna månadsabbonemang och välj att stödja Storvreta IBK.