Storvretaseger över Bele!

10 november 2019 16:36
Dam

Storvreta vann dagens match mot Bele Barkarby i Allsvenskan Östra med 5-4 efter en tight tillställning.

Bortalaget börjar bäst och innan tre minuter är slagna så har Elsa Zettergren hittat fram till Maia Kollberg 0-1. Men Storvreta är snabba att svara. Några minuter senare kvitterar Agnes Aronsson och strax där efter sätter dessutom Sara Avonds 2-1. Men Bele Barkarbys Elsa Zettergren ser till att det är helt jämt, 2-2 efter första tjugo. I inledningen av den andra perioden tar Storvreta ledningen genom Fanny Schenning. Båda lagen har lägen men det blir Storvreta som utökar sin ledning. Efter dryga 13 minuter av mittenakten sätter Jenny Tollsten 4-2 på egenhand. Men Bele ger sig inte och ser till att kvittera innan periodpaus och det står 4-4 inför sista tjugo.

Trots att man åker på en utvisning blir det Storvreta som sätter sista målet för matchen. Efter 12:36 sätter Fanny Schenning sitt andra mål i matchen, assisterad av Erika Palmeby. Det blir enda målet i den tredje perioden och Storvreta får med sig tre poäng ifrån matchen.

Matchstatistik Storvreta IBK vs Bele Barkarby IF IBF 5-4

Närmast för Storvreta väntar match mot Falun som del av jubileumsmatcherna lördag den 16 november, våra partners bjuder på biljetterna, vi ses där!