03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Theodor Jonsson ”Beslutet var väntat”

26 februari 2021 14:51
Dam

Idag kom besked att Svenska Innebandyförbundets styrelse beslutat att avsluta säsongen för Allsvenskan dam. Huvudtränare Theodor Jonsson ger oss några snabba kommentarer.

I en pressrelease kan man läsa följande angående Allsvenskan dam: Serierna avslutas för säsongen. Ingen upp- och nedflyttning sker inför kommande säsong. Samtliga föreningar behåller sin serietillhörighet. Ingen uppflyttning från högsta distriktsserier genomförs.

Läs mer här!

− Beslutet var väntat med så som förbundet har beslutat tidigare med hur man ser på Dam/Herr-Allsvenskan. Synd att man väntat med flera korta uppskjutningar som gjort de svårt för planeringen och träningsupplägget på egen hand för tjejerna, som i sin tur har kämpat och slitigt föredömligt och proffsigt! Sedan är utvecklingen i världen inte till någon fördel alls för en uppstart så beslutet är fullt förståelig, berättar Theodor Jonsson.

− Vi skall sätta oss i Sportgruppen och diskutera allt som är viktigt i detta skede och sedan omgående sätta oss med samtliga spelare och reda ut frågetecken och jobba framåt. Ett svårt och hårt jobb väntar för att göra det bästa för laget och spelarna, avslutar han.

En längre intervju med Theodor Jonsson kommer framöver.