06 Jan 1 match

Seger mot topplaget AIK!

18 december 2022 20:38
Dam

Trots att man släppte in första målet efter bara dryga två minuter mot serietvåan AIK så kom Storvreta IBK igen, mycket tack vare en storspelande målvakt Johanna Åkerfeldt, och vann med 4-3.

Storvreta IBK tog emot AIK IBF i Allsvenskan Östra idag och det var bortalaget som började bäst. Efter bara 2:15 kom nämligen 0-1 genom Josefin Westin. Trots flertalet chanser åt båda håll så var det första periodens enda mål.

Efter nästan åtta minuter av andra perioden kunde sen AIK utöka till 0-2 innan Storvreta reducerade när Tiffany Ong hittade fram till Ella Johansson precis under minuten efter AIK:s andra mål. Men innan andra pausen kom också 1-3 genom Johanna Johanssons andra mål i matchen.

I den tredje perioden tog Storvreta IBK över matchbilden till mångt och mycket men Johanna Åkerfeldt fick samtidigt stå för flera matchavgörande räddningar. Med en stabil defensiv i ryggen kunde hemmalaget börja komma igen. Agnes Holgersson visade vägen offensivt genom att sätta både 2-3 och sen 3-3 efter 10:02. Och med bara 2:30 kvar på klockan gjorde Lina Andrén 4-3, assisterad av en vilt kämpande lagkapten, Selma Frykholm.

Även om AIK skapade en hel del press i slutminuterna så lyckade Storvreta IBK rida ut stormen och kunde vinna med 4-3.

Matchstatistik Storvreta IBK vs AIK IBK 4-3

Nästa match i Allsvenskan blir först 14 januari i Allsvenskan Norra borta mot Gamla Stan IBK. Innan dess väntar både julfirande och spel i Storvretacupen för Storvreta IBK:s damlag.

Tack till alla som är en del av Storvretahjärtat - bli det du med!

Bli en del av Storvretahjärtat!

Vi vänder oss främst till de engagerade supportrar som har egen inkomst och känner att de har råd att ge en slant när de är som gladast - när vi vunnit!

Storvreta IBK har Sveriges bästa innebandyfans och Storvretahjärtat ger er en möjlighet att hjälpa klubben nå sina högt uppsatta mål.

Man kan välja att stödja laget i Allsvenskan och/eller SSL och alla som är en del av Storvretahjärtat får ta med en kompis på match i Allsvenskan eller SSL, gratis!

Läs mer och bli en del av Storvretahjärtat här!