06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Victor Andersson ”Träna så mycket man bara kan”

5 maj 2018 07:00

Nu när säsongen är över har vi kollat med våra SSL-spelare om hur känslan var vid SM-finalens slutsignal, vad man ska förvänta sig av sommarens innebandyläger och vad de har för tips för unga spelare som siktar mot SSL. Victor Andersson berättar.

Vilka tankar kom vid slutsignalen av SM-finalen?
− Det är så många känslor på en och samma gång så det blir så svårt att ta in det i stunden. Det är lättnad blandat med total glädje och eufori eftersom det är något som vi har strävat efter hela säsongen. Med lite distans till det hela så är det en enorm stolthet över vad vi som lag har presterat denna säsong, avslöjar Victor Andersson.

Vad tycker du man ska förvänta sig om man är med på ett av Storvretas sommarläger?
− Om man är med på ett av sommarlägrena så ska man förväntas sig massa rolig innebandy med instruktörer i världsklass blandat annat. Men man kommer också troligtvis få träffa nya kompisar och få hänga med oss som spelar i Storvreta IBK. Kanske kan få lite tips och trix. Jag kommer bland annat ha en egen teknikbana där man får träna på att springa i sidled.

Vad tycker du unga spelare som vill nå SSL ska tänka på?
− Man ska träna så mycket man bara kan och orkar så länge man tycker att det är roligt. Sen måste man blanda all träning med saker som ger dig energi på sidan av också som vänner och familj eller något annat fritidsintresse. Beakta det man tycker är roligt och håll fast vid det, avrundar Victor Andersson.

Läs mer om våra sommarläger och boka ditt barns plats här.

Sista anmälningsdag för övernattningslägret är 10 maj!